Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit 22a7921d authored by Peter Gerwinski's avatar Peter Gerwinski
Browse files

Skript aktualisiert bis einschließlich 3.2: Bibliotheken einbinden

parent 5bab2741
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
Showing with 126 additions and 4 deletions
No preview for this file type
...@@ -271,7 +271,7 @@ ...@@ -271,7 +271,7 @@
\color{red} \color{red}
\item[2.1] Hello, world! \item[2.1] Hello, world!
\item[2.2] Programme compilieren und ausführen \item[2.2] Programme compilieren und ausführen
\item[2.3] Zahlenwerte ausgeben \item[2.3] Elementare Aus- und Eingabe
\item[2.4] Elementares Rechnen \item[2.4] Elementares Rechnen
\item[2.5] Verzweigungen \item[2.5] Verzweigungen
\item[2.6] Schleifen \item[2.6] Schleifen
...@@ -786,7 +786,7 @@ ...@@ -786,7 +786,7 @@
\color{medgreen} \color{medgreen}
\item[2.1] Hello, world! \item[2.1] Hello, world!
\item[2.2] Programme compilieren und ausführen \item[2.2] Programme compilieren und ausführen
\item[2.3] Zahlenwerte ausgeben \item[2.3] Elementare Aus- und Eingabe
\item[2.4] Elementares Rechnen \item[2.4] Elementares Rechnen
\item[2.5] Verzweigungen \item[2.5] Verzweigungen
\item[2.6] Schleifen \item[2.6] Schleifen
......
No preview for this file type
...@@ -65,7 +65,7 @@ ...@@ -65,7 +65,7 @@
\color{medgreen} \color{medgreen}
\item[2.1] Hello, world! \item[2.1] Hello, world!
\item[2.2] Programme compilieren und ausführen \item[2.2] Programme compilieren und ausführen
\item[2.3] Zahlenwerte ausgeben \item[2.3] Elementare Aus- und Eingabe
\item[2.4] Elementares Rechnen \item[2.4] Elementares Rechnen
\item[2.5] Verzweigungen \item[2.5] Verzweigungen
\item[2.6] Schleifen \item[2.6] Schleifen
...@@ -731,7 +731,7 @@ ...@@ -731,7 +731,7 @@
\color{medgreen} \color{medgreen}
\item[2.1] Hello, world! \item[2.1] Hello, world!
\item[2.2] Programme compilieren und ausführen \item[2.2] Programme compilieren und ausführen
\item[2.3] Zahlenwerte ausgeben \item[2.3] Elementare Aus- und Eingabe
\item[2.4] Elementares Rechnen \item[2.4] Elementares Rechnen
\item[2.5] Verzweigungen \item[2.5] Verzweigungen
\item[2.6] Schleifen \item[2.6] Schleifen
......
No preview for this file type
File added
../common/Zeichen_123.pdf
\ No newline at end of file
#include "answer.h"
int answer (void)
{
return 23;
}
extern int answer (void);
#include <stdio.h>
int main (void)
{
int prime[5] = { 2, 3, 5, 7, 11 };
int *p = prime;
int i;
for (i = 0; i < 5; i++)
printf ("%d\n", *(p + i));
return 0;
}
#include <stdio.h>
int main (void)
{
int prime[5] = { 2, 3, 5, 7, 11 };
int *p = prime;
int i;
for (i = 0; i < 5; i++)
printf ("%d\n", p[i]);
return 0;
}
#include <stdio.h>
void foo (int a, int b)
{
printf ("foo(): a = %d, b = %d\n", a, b);
}
int main (void)
{
foo (3, 7);
return 0;
}
#include <stdio.h>
int a, b = 3;
void foo (void)
{
b++;
static int a = 5;
int b = 7;
printf ("foo(): a = %d, b = %d\n", a, b);
a++;
b++;
}
int main (void)
{
printf ("main(): a = %d, b = %d\n", a, b);
foo ();
printf ("main(): a = %d, b = %d\n", a, b);
a = b = 12;
printf ("main(): a = %d, b = %d\n", a, b);
foo ();
printf ("main(): a = %d, b = %d\n", a, b);
return 0;
}
#include <stdio.h>
int main (void)
{
printf ("Hello, world!\n");
return 0;
}
#include <stdio.h>
int main (void)
{
printf ("Hello, world!\n");
"\n";
return 0;
}
eine kleine Hexe.
#include <stdio.h>
#define VIER 4
int main (void)
{
printf ("2 + 2 = %d\n", VIER);
return 0;
}
#include <stdio.h>
#define wuppdich printf
#define holla main
#define pruzzel return
#define VIER 4
int holla (void)
{
wuppdich ("2 + 2 = %d\n", VIER);
pruzzel 0;
}
#include <stdio.h>
#define VIER 2 + 2
int main (void)
{
printf ("2 + 3 * 4 = %d\n", 2 + 3 * VIER);
return 0;
}
#include <stdio.h>
#define VIER (2 + 2)
int main (void)
{
printf ("2 + 3 * 4 = %d\n", 2 + 3 * VIER);
return 0;
}
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Please register or to comment